מדריכים
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית ובעמדת טעינה ציבורית?
מי מאיתנו שלא מגיעים מעולם החשמל עלולים להילחץ כשעולים מונחים כמו קוט”ש או לחוש מבולבלים כשמנסים להבין כמה בסופו של דבר צפויה לעלות לנו הטעינה הקרובה או כמה זמן עלינו לפנות עבורה. בדיוק לשם כך, הכנו כאן הסבר קצרצר שיעזור לכם לסגור את פינת החישובים אחת ולתמיד.
מה משפיע על קצב הטעינה של רכבים חשמליים?
קצב הטעינה כמובן מושפע מההספק שעמדת הטעינה יודעת לספק, אך לא רק! קצב הטעינה מושפע גם מהגדרות היצרן שלעיתים מגבילות את מקסימום קצב הטעינה ב-AC או DC. כיום למשל מרבית הרכבים מגבילים את קצב הטעינה AC ל-11 קילוואט למרות שמרבית העמדות יודעות לספק עד 22 קילוואט. בנוסף, מצב הסוללה משפיע על קצב הטעינה. טמפרטורת הסוללה וגם מצב האחוזים בעת הטעינה הם גורם משמעותי (טעינה כשהסוללה מאוד ריקה או כמעט מלאה היא איטית יותר).
איך מחשבים כמה זמן נדרש לטעינה של רכב חשמלי?
איך מחשבים עלות טעינת רכב חשמלי בבית או בכלל?
תמיד שאלת את עצמך “כמה עולה להטעין רכב חשמלי?” או כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי? מעולה, הנה התשובה!
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית (עמדת טעינה ביתית)?
בפועל החישוב של עלות הטעינה הוא נגזרת של עלות החשמל כאשר מדובר בטעינה ביתית, ועלות לקילוואט של רשתות הטעינה כאשר מדובר בטעינה ציבורית. לרוב, קילוואט בצריכה ביתית עולה כ-57 אג’ ולכן טעינה למשל של סוללה בקיבולת 70 קוט”ש תעלה כ-40 ש”ח (70*0.57=39.9).
כמה עולה להטעין רכב חשמלי ברשת הטעינה הציבורית?
המחיר ברשת הציבורית משתנה בין סוגי העמדות והמיקומים שלהן ולכן ניתן לחשב את העלות המשוערת לפי המחיר שרואים באפליקצית אפקון. למשל טעינת סוללה בקיבולת 70 קוט”ש בעמדה שבה המחיר הוא 2 ש”ח לקילוואט תעלה 140 ש”ח (70*2=140) אך גם צפויה לארוך הרבה פחות זמן מאשר טעינה ביתית. לרוב עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי תטעין בקצב של 11 קילוואט וכך טעינה תיקח פי 14 יותר זמן מאשר טעינה בעמדה אולטרה מהירה בקצב 150 קילוואט.